søndag den 2. november 2008

Gæstedesigner Ann Cecilie

Udfordring af gæstedesigner Ann Cicilie.



Så er vi klar med en udfordring fra vores anden gæstedesigner; Ann Cicilie, men først lidt om hende:
Ann Cicilie heter jeg, en norsk jente som fant Den Store Kjærligheten under en internasjonal backgammonturnering i København for tre og et halvt år siden (I know, nerdy love!). Etter det gikk det slag i slag, vi fikk en nydelig liten jente som heter Amanda for to år siden, bodde i Norge frem til i sommer, da flyttet vi ned til min kjæres hjemland Danmark.


Jeg oppdaget scrapping da jeg ble gravid. Første gang jeg var i en scrappebutikk var jeg fullstendig solgt, det var som å gå tilbake til barndommen! Utallige små søte ting, flott papir, knapper, klistremerker... Jeg var 10 år igjen! Jeg har alltid hatt kreativ kribling i fingrene, og nå fikk jeg utløp for det.


Jeg var så heldig at jeg bodde i en av Norges største scrappebyer Stavanger (de amerikanske oljefruene tok med seg hobbyen sin dit da oljeeventyret i Norge begynte). Der er det kurs og treff hele tiden, hvor jeg har hatt mulighet til å møte mange sinnsykt dyktige scrappere med vidt forskjellige stiler.


Selv har jeg ingen fast stil, jeg liker å leke meg med alt fra freestyle til helt klassisk, noen av mine layouts er et kaos av farger mens alle er strengt monokromatiske. Det kan være skummelt å prøve noe nytt, og i begynnelsen var jeg så redd for å gjøre noe feil. Jeg skjønte fort at man ikke kommer noen vei med den tankegangen, så jeg hoppet uti med begge beina, prøvde og feilet, og lærte noe nytt for hver eneste layout jeg laget. Av og til blir jeg kjempefornøyd med hva jeg får til, andre ganger, vel, ikke fullt så fornøyd, men jeg ELSKER hver eneste side jeg har laget, fordi de alle er fulle av gode minner og bilder jeg er glad i.


Jeg scrapper stort sett i lettersize (8,5"x11") eller 6"x12", men har i det siste fått sansen for å scrappe med alle slags nydelige scalloped edges ark som finnes (altså ark som ikke er helt firkantede).


Yndlingspynt er blomster, Thickers, knapper, blonder, Dymotape, epoxy stickers, og yndlingsredskap er min nyervervede symaskin.


Gleder meg til å lage bidrag for 1-2-3 scrap, håper jeg kan bidra med litt inspirasjon. Og så vil jeg si, som er sagt mange ganger før, ingenting er feil i scrapping! Så hopp uti det, lek, kos deg, og vær stolt over kunstverkene du lager.


Du finner meg her: http://ciliesverden.blogspot.com/



Og nu til Ann Cicilies udfordring til os: (vi kan vidst alle godt forstå norsk så derfor er udfordringen ikke "oversat".

Jeg har tenkt å kalle denne oppgaven "Visuell trekant". Å lage en visuell trekant for å fremme fokus på noe, gjerne bildet, er et designprinsipp jeg lærte på et kurs med Ingunn (hun som kreerer for Creating Keepsakes).

Her har jeg (forsøkt i alle fall:) ) å lage en visuell trekant med hjertet, ekornet og den grønne blomsten. Og det jeg har forsøkt å fremheve er min lillesoveprinsesse:)



Produkterne denne gang er sponsoreret af Li om Hjørnet.

Anettes forslag til udfordringen:


Materialer: Karton, papir fra Fancy Pants, samt diverse pynt.

Lisette springer denne gang over visningen af layout da hun har plasket rundt i Lalandia :o)

Vi håber at rigtig mange har lyst til at lave Ann Cicilies udfordring :o) Og glæder os til at modtage alle jeres flotte bidrag. Præmien til denne udfordring kommer fra Fru Hansens Kælder.

Bidragene sendes som altid til: netti4@yahoo.com senest søndag d. 16.11.2008 kl.23.59.

Og HUSK at de skal være 500 pixels i bredden eller bruger du programmet paint: 25% x 25 %.

1-2-3 scrap! hilsner fra

Lisette og Anette


2 kommentarer:

Mona sagde ...

Super fin udfordring - den glæder jeg mig til at være med til!!

Mona

Asil sagde ...

Artig utfordring, AC! Har veldig lyst til å prøve meg på denne også! :D